***

mojeMajestaty to galeria moich własnych zdjęć,

założona dla przyjaciół, znajomych bliższych i dalszych

jak również osób, które trafiają tu przypadkowo.

Zachęcam do oglądania, Oliwia Kociewianka .

***

sobota, 21 stycznia 2012

WARMIA I MAZURY: MIEJSCA MNIEJ ZNANE / Warmia and Mazuria : places less known

     



    Chciałabym Ci przedstawić kilka ciekawych miejsc Warmii i Mazur. Opisuję je właśnie o tej porze roku, byś miał drogi Czytelniku czas przemyśleć i zaplanować sobie wakacje. Nie zamierzam tu prezentować miejsc znanych, opisywanych na pierwszych stronach folderów turystycznych, bo te zazwyczaj są przereklamowane. Jeśli chcesz poznać miejsca wyjątkowe i odpocząć z dala miejskich tłumów, koniecznie przeczytaj ten artykuł,  napisany na podstawie własnych doświadczeń.
    

 

RESZEL
     Miasteczko na Warmii. Przeuroczy rynek z bajkowymi kamieniczkami. Za każdym razem jak tam jestem zdaje mi się, że życie jego mieszkańców toczy się wolniej, spokojniej a powietrze jakieś czyste i lekkie.
Koniecznie zajrzyj na zamek biskupów warmińskich; polecam wieżę widokową, a w restauracji zamkowej piwo regionalne i klimatyczną toaletę : )
     Godny uwagi jest park reszelski, ciekawy pod względem ukształtowania, mikroklimatu, flory i fauny. Gdzieś w Internecie wyczytałam, że pod względem rzeźby terenu zajmuje on drugie miejsce w Europie.







MUZEUM ZIEMI MAZURSKIEJ W OWCZARNI
Z dala od głównej drogi gdzieś między Kętrzynem a Giżyckiem. Gratka dla miłośników historii i folkloru.






MOSTY W STAŃCZYKACH
      Mój namber łan… noo, naprawdę robią wrażenie. Na krańcu północno-wschodniej Polski. Wysokość 36m, długość 200m. Własność prywatna, bilet płatny.
Kilka kilometrów dalej w Kiepojciach znajdują się kolejne mniejsze mosty (pytaj mieszkańców o drogę bo samemu ciężko dojechać). Widziałam je z daleka, nie dotarłam, musiałam uciekać przed nadciągającą burzą. Kiedyś tam wrócę…








 
BUNKRY I ŚLUZA W MAMERKACH
   Stoją w cieniu Wilczego Szańca. Uwaga na komary w sezonie letnim!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz